Ο σιδηροδρομικός σταθμός του Μπράλου

Γιατί άραγε να επισκεφθεί κάποιος έναν σταθμό τραίνου; Τι ενδιαφέρον θα μπορούσε να δει εκτός από κάνα τραίνο να περνάει; Και όμως... Εάν κάποιος αγαπάει το παλιό, το εγκαταλελειμμένο και τη σκουριά, τότε σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό έχει να δει πολλά. Ειδικά εάν αυτός είναι ο σταθμός του Μπράλου με τα δύο παρατημένα τραίνα, έρμαια στο πέρασμα του χρόνου. 
Κατασκευάστηκε το 1905 και ξεκίνησε να λειτουργεί το 1908 (18 Απριλίου), ως σταθμός του «Λαρισσαϊκού», Σιδηροδρόμου Πειραιώς - Δεμερλή (Παλαιοφάρσαλα) - Συνόρων (Παπαπούλι, 44 χλμ ΒΑ της Λάρισσας), της Εταιρείας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων (Ε.Ε.Σ.). Από τον «Λαρισσαϊκό» έμεινε να αποκαλείται μέχρι σήμερα ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της πρωτεύουσας «Σταθμός Λαρίσσης».
Από τον Μπράλο μέχρι το Λιανοκλάδι ήταν ένα από τα πιο όμορφα τμήματα της διαδρομής μέχρι την Αλεξανδρούπολη έως το 2018. Το τραίνο περνούσε από 10 γέφυρες εκ των οποίων 4 τεράστιες,  (Παπαδιάς, Ασωπού, Καταρράκτη, Γοργοποτάμου) και 10 σήραγγες με μεγαλύτερη αυτή του Μπράλου. 
Το 2018 (10 Φεβρουαρίου), ο σταθμός έπαψε να λειτουργεί επειδή δόθηκε σε χρήση η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων μέσω της σήραγγας του Καλλίδρομου. Σύμφωνα με την έρευνά μου στο διαδύκτιο, ο σταθμός από το 2021, λένε, επαναλειτουργεί ως τοπικός - τουριστικός ενώνοντας την Τιθορέα με το Λιανοκλάδι. Προσωπικά και προσπαθώντας να το επιβεβαιώσω δεν κατάφερα να βγάλω εισιτήριο τραίνου (bus only).   
Ο σταθμός από το 1939 έως το 1949 λεγόταν σταθμός Γραβιάς. 
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Μπράλου είναι σιδηροδρομικός σταθμός του χωριού Μπράλος του Νομού Φθιώτιδας και βρίσκεται 4 χλμ. νοτιότερά του. Βρίσκεται σε υψόμετρο 361 μέτρων, το υψηλότερο σημείο ενεργού σιδηροδρομικού σταθμού στον παλαιό σιδηροδρομικό άξονα Πειραιώς - Θεσσαλονίκης. Υπάγεται διοικητικά στον Δήμο Αμφίκλειας - Ελάτειας.
Εκτός από το παραπάνω video, έχω κι ένα μεγαλύτερο για τους λάτρεις της εγκατάλειψης και της σκουριάς, Το παρακάτω: